КАРАНТИН 12.03.-03.04.2020
ХІМІЯ - 8 А,Б класи Урок за 13.03.20
Тема Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій
І.Виконання залікових вправ з питання
«Склад, номенклатураі класифікація оксидів, кислот, основ, солей»
Середній рівень (4-6 б.): виконати вправу 2 с.231 (дати назви!)
Достатній-високий рівень (7-12б.):
- виконати впр.1 с.231(виписати окремо у стовбчик назви оксидів, кислот, основ, солей, скласти (вказавши валентності складових частин) їх формули та для оксидів, основ, кислот вказати їх вид відповідно до їх класифікацій);
- впр.10 с.153
ІІ.Виконання розрахунків за рівняннями реакцій
1. Розрахунки з використанням кількості речовин реагентів або продуктів реакції (собі у зошит записуєте тільки жирно виділене)
Приклад
- Прочитайте завдання впр.4 с.168 (тільки перше речення)
- Складаємо скорочену умову:
ν(Р)=2 моль
____________
ν(Р2О5)- ?
- Нагадую, що кількість речовини реагентів або продуктів реакції за рівнянням реакції визначаємо по коефіцієнтам.
- Складаємо рівняння реакції
- Підкреслюємо формули речовин зазначених в умові (дано-знайти)
- Над цими формулами записуємо (дано-знайти)
- Під цими формулами записуємо їх кількість речовини за рівнянням
ОТРИМАЛИ
2 моль х моль
4 Р + 5О2 = 2 Р2О5
4 моль 2 моль
Виписуємо з рівняння пропорцію (тільки риску дробі робите горизонтально)
2/4=х/2 х=1
Відповідь: ν(Р2О5)=1 моль
Зробити самостійно за зразком – Д/З:
1) Яка кількість речовини кисню витратиться на сгорання 2 моль фосфору?
2) У воді розчинили 2,5 моль N2O5. Яка кількість речовини нітратної кислоти НNO3 утворилася?
2. Розрахунки з використанням маси реагентів або продуктів реакції
Приклад
Яка маса хлоридної кислоти HCl прореагує з 0,5 моль кальцій оксиду СаО?
- Складаємо скорочену умову:
ν(СаО)=2 моль
____________
m(HCl)- ?
- Увага!!! – для речовини, яка пов’язана з масою m знаходимо молярну масу М:
М((HCl)= 1 + 35,5 = 36,5 г/моль
- Складаємо рівняння реакції
- Підкреслюємо формули речовин зазначених в умові (дано-знайти)
- Над цими формулами записуємо (дано-знайти)
- Під цими формулами записуємо їх кількість речовини за рівнянням
- Кількість моль HCl помножуємо (у стовбчик) на М((HCl)
- ОТРИМАЛИ
2 моль х г.
СаО + 2 HCl = СаCl2 + H2О
1 моль 2 моль
Х
36,5 г/моль
73 г.
Виписуємо з рівняння пропорцію
2/1=х/73 х=36,5
Відповідь: m(HCl)= 36,5г.
Зробити самостійно за зразком – Д/З:
3) впр. 5(б) с.168
4) впр. 8 с.168
(обидві речовини пов’язані з масою – див. на HCl у задачі-поясненні)
3. Розрахунки з використанням об'єму газоподібних реагентів або продуктів реакції
Приклад
- Прочитайте завдання впр.9 с.168
- Складаємо скорочену умову:
V(О2)=5,6 л.
____________
m(Н2О2)- ?
- Нагадую, що у розрахунках, які пов’язані з об’ємом V, використовують молярний об’єм – Vm =22, л/моль
- Знаходимо молярну масу М (Н2О2):
М((H2О2)= 1∙2 + 16∙2 = 34 г/моль
- Складаємо рівняння реакції
- Підкреслюємо формули речовин зазначених в умові (дано-знайти)
- Над цими формулами записуємо (дано-знайти)
- Під цими формулами записуємо їх кількість речовини за рівнянням
- Для Н2О2 кількість моль помножується на її молярну масу,
а для О2 кількість моль помножується на молярний об’єм
ОТРИМАЛИ
х г. 5,6л.
2Н2О2 → 2H2О + О2
2моль 1 моль
Х Х
34 г/моль 22,4 л/моль
68 г. 22,4л.
Виписуємо з рівняння пропорцію
х/68 = 5,6/22,4 х=17
Відповідь: m(Н2О2) = 17г.
Зробити самостійно за зразком – Д/З:
5) впр. 7 с.168
6) впр. 12 с.168
ІІІ. Домашнє завдання:
на новій сторінці зошита запишіть
Прізвище та ім’я, клас
Д/З на 17.03.20
Охайно та розбірливо виконайте залікову вправу відповідно обраного вами рівня складності та 6 розрахунків – по 2 за трьома випадками, які я пояснила вище (рекомендую спочатку зробити на чернетку, а потім охайно переписати у зошит)
Зробіть фото своєї роботи та до 17.03.20 надішліть її на мою електронну пошту за адресою irinapleva13@gmail.com (перевіряти буду 17.03.2020)
Для 9-Б, 10, 11 зроблю завтра 14.03.20
Завданя для самостійного опрацювання
навчального матеріалу з хімії
на час карантину (31-07.02.20)
Для учнів 8-А,Б класів
!!! т.8 с.146 - повторюємо форомули кислот і вчимо кислотні
залишки з валентностями (писати
кислотний залишок та його валентність за назвою)
Опрацювати §29, 32, 34, 37 та
виконати наступні завдання:
1.Скласти таблицю «Фізичні
властивості оксидів» (§29, с.153):
Оксиди
молекулярної
будови
(більшість кислотних оксидів)
|
Оксиди
немолекулярної
будови
(основні та амфотерні оксиди)
|
Агрегатний стан
|
|
Колір
|
|
Розчинність у воді
|
|
2.Оксиди в
природі
Виписати (§29, с.154) формули та назви найпоширеніших
природних оксидів та зазначити, де вони зустрічаються.
3.Виписати застосування
оксидів
(коротко: назва, формула – галузі застосування).
4.Виконати впр.2 с.156.
5.Виписати фізичні властивості лугів (§32, с.168)
6.Вказати колір
нерозчинних основ (§32,с.169 + інтернет)
алюміній гідроксид –
магній гідроксид -
купрум (І) гідроксид -
купрум (ІІ) гідроксид -
ферум (ІІ)гідроксид -
ферум (ІІІ) гідроксид –
7.Виписати галузі
застосування основ:
а) кальцій гідроксиду
б) натрій гідроксиду
в) магній гідроксиду
(§32, с.170)
8.Виконати впр. №3.4 с. 171
9.Виписати фізичні
властивості кислот:
- агрегатний стан;
- колір;
- розчинність у воді;
- запах
(§34, с.181)
10.Кислоти в
природі (§34, с.182)
Виписати назви вказаних у § кислот і вказати їх
знаходження у природі.
11.
Використання кислот (§34, с.183)
Виписати назви вказаних у § кислот та вказати галузі їх застосування
12. Фізичні
властивості солей (§37, с.202-203)
Вказати:
- агрегатний стан;
- колір;
- розчинність у воді;
- температури плавління
13.Солі в
природі та їх застосування (§37, с.204-205)
Виписати назви, формули вказаних у § солей та
перерахувати галузі їх застосування.
14. Виконати впр. №2 с.206
Для учнів 9-Б класу
1.Тема «Ненасичені вуглеводні»
Опрацювати §27,
скласти таблицю «Порівняльна характеристика ненасичених вуглеводнів» (1 колонка
- етен; 2 колонка – етин) за планом:
1.
Молекулярна та
структурні.
2.
Фізичні
властивості.
3.
Хімічні
властивості:
а)реакція горіння;
б)приєднання водню – гідрогенізація (гідрування);
в)приєднання галогенів.
4. Застосування (мал. 27.2, 27.3)
Виконати впр. 313,
318, 319 с.160.
2. Поняття про полімери на прикдладі поліетилену
Опрацювати §28, виписати поняття:
- полімер;
- мономер;
- структурна (елементарна) ланка;
- ступінь полімериизації.
Скласти (письмово) коротку характеристику поліетилену:
1.
Рівняння
полімеризації
2.
Фізичні властивості
3.
Порівняння
поліетилену (за твердістю, міцністю, tпл. ) високого та низького тиску.
4.
Застосування (мал. 28.3)
4.
Навчальний проект
«Екологічно-безпечне використання полімерів»
Для учнів10 класу
1.Тема «Жири»
Опрацювати §18
Виписати:
1. Що таке жири? Рівняння утворення жирів.
2. Класифікація жирів за походженням (скласти схему),
порівняльна характеристика тваринних та рослинних жирів
(коротко).
3. Фізичні властивості жирів.
4. Хімічні властивості жирів:
а)гідроліз (реакція з водою), біологічне значення цієї
реакції;
б)лужний гідроліз (омилення), практичне значення цієї
реакції;
в)гідрування рідких жирів, практичне значенння цієї
реакції.
5.
Біологічне значення жирів (використати знання з біології) – перерахувати
основні біологічні функції жирів.
6. Скласти схему «Травлення жирів»
Виконати
впр.1-5 с.111.
2.Тема
«Вуглеводні»
Прочитати
§19-20
Виконати тестові завдання §22 до теми
«Оксигеновмісні сполуки»
(на окремих аркушах)
Для учнів11 класу
Опрацювати §26-28;
відповідати на питання після §.
Виконати
письмово: впр. 1-8 с.141;
впр.1-5
с. 148;
впр.1-5
с.153.
Немає коментарів:
Дописати коментар